3 червня 2021 року Верховна Рада України ухвалила в першому читанні «Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про космічну діяльність» щодо визначення статусу та розподілу повноважень між центральними органами виконавчої влади у сфері космічної діяльності» (реєстраційний номер 5017), метою якого є «розмежування повноважень між органами державної влади у сфері космічної діяльності».
Мінстратегпром не підтримує зазначений законопроект, оскільки він не узгоджується з відповідними положеннями Законів України «Про Кабінет Міністрів України» та «Про центральні органи виконавчої влади».
Новели проекту містять втручання у компетенцію Уряду, адже набуття ДКАУ статусу центрального органу виконавчої влади (ЦОВВ) зі спеціальним статусом має відбуватися за відповідним волевиявленням Кабінету Міністрів України, а не законодавчим шляхом. Законопроект не узгоджується із загальними засадами побудови ЦОВВ в Україні. У разі його ухвалення втрачають чинність діючі норми чинної редакції закону, які встановлюють базові положення щодо державного регулювання та управління у відповідній сфері.
Передбачене проектом закону перетворення ДКАУ на ЦОВВ зі спеціальним статусом та звуження існуючих повноважень Мінстратегпрому у сфері космічної діяльності лише до нагляду є недоцільним, адже повноваження, компетенції та порядок підпорядкування і взаємодії ДКАУ та Мінстратегпрому, визначені чинними положеннями цих органів, забезпечують належне управління та державне регулювання у сфері космічної діяльності.
Варто наголосити, що значну кількість зауважень до проекту закону висловлено Головним науково-експертним управлінням Апарату Верховної Ради України, які так і не були взяті до уваги профільним Комітетом Верховної Ради України в процесі підготовки законопроекту до першого читання.
3 червня представники керівництва Мінстратегрому та Міноборони (заступники Міністрів) були присутні в сесійній залі Верховної Ради України та були готові висловити позицію своїх міністерств щодо даного законопроекту перед народними депутатами під час його розгляду. Однак цього не відбулося через надшвидку (49 секунд) процедуру розгляду та голосування законопроекту на пленарному засіданні (без обговорення), що є неприпустимим з огляду на важливість теми, у тому числі для сектору безпеки та оборони України.