За рейтинговою оцінкою соціально-економічної діяльності підприємств і організацій авіаційної промисловості України, проведеною Професійною спілкою працівників авіабудування та машинобудування України, за підсумками в І півріччі 2021 року лідерами (призерами) серед промислових підприємств (група "А") стали: ДП "Антонов", АТ "Мотор Січ", ДП "Спецоборонмаш" та ДП "ЖМЗ "Візар". Серед інших підприємств і організацій (група "Б") – ПрАТ "ФЕД", ПрАТ "УХЛ-МАШ" і ТОВ "Металеві меблі". Серед наукових і проєктних організацій (група "В") – ДП "ДержККБ "Луч", ДП "Івченко-Прогрес", ДП "ХАКБ".
Водночас, за даними профспілки, за підсумками роботи українських підприємств авіа- та машинобудування в І півріччі 2021 року обсяги виробництва в порівнянні з відповідним періодом минулого року зросли на 25,8 % і становлять 15,35 млрд гривень. Протягом звітного періоду середня заробітна плата в галузі збільшилася на 30,2 % – до 16,6 тис. грн.
Однак у Професійній спілці працівників авіабудування та машинобудування України зазначають, що заборгованість із виплати заробітної плати за звітний період становила 323,9 млн гривень. Зокрема, на підприємствах ХДАВП, м. Харків; ПАТ "НТК "Електронприлад", м. Київ; АТ "ДАЗ", м. Дніпро; ПАТ "Електроавтоматика", Закарпатська область; "ПівдендіпроНДІавіапром", м. Харків; ДП "Завод 410 ЦА", м. Київ. У порівнянні з аналогічним періодом 2020 року в галузі відбулося скорочення чисельності працівників на 638 осіб (1,49 %).
Нагадаємо, 1 вересня 2021 року Уряд на черговому засіданні затвердив Державну цільову науково-технічну програму розвитку авіаційної промисловості на 2021-2030 роки. Реалізація Програми сприятиме створенню нових конкурентоздатних авіаційних технологій, матеріалів, виробничих процесів та обладнання, які використовуватимуться у серійному виробництві літаків, авіаційних двигунів та іншої авіаційної техніки. Також документом передбачено розроблення нових вантажних літаків, вітчизняного вертольота, безпілотних літальних апаратів, авіаційних тренажерів, авіаційних двигунів, модернізацію існуючих типів пасажирських і вантажних літаків та вертольотів.
У разі успішного виконання завдань, зазначених у Програмі, обсяг реалізованої продукції в період до 2030 року оцінюється на рівні 300-350 млрд гривень. Це дасть змогу спрямувати за вказаний період до бюджетів усіх рівнів майже 100-120 млрд гривень і забезпечити зростання середньомісячної заробітної плати зайнятих у галузі працівників.
Програма створює умови для відновлення та якісного розвитку наукового, інженерно-технічного, виробничого та керівного кадрового потенціалу галузі, збереження не менш як 50 тис. та створення не менш як 6 тис. робочих місць протягом 2021-2030 років в авіаційній промисловості.